zaterdag 3 december 2016

Kloas in de penarie

I
nains kreeg ik van de week telefoon. Oom Kloas aan de lien.  Haildail ontredderd belde hij mie, dat hij overwoog der mit te stoppen.
 
Nou was dat telefoontje eigenlieks nait verwacht, want het contact met oom Kloas was wat troebel worden. Hij het mie bieveurbeeld gain cadeau in schoun stopt veurig joar. Meneer was kwoad over mien onthullingen.

Tot gusteroavend. Snikkend vertelde hij mie dat hij eigenlieks gain zin der meer in had en de haile biznis mor over wilde doun aan  breur Gerrit, beter bekend as Santa Claus.  Hij zag het nait meer zitten om als holten Kloas elke keer zien leven te riskeren, deur mit ain peerd op glibberige doaken te balanceren om cadeaus veur kinder in schösstainen te mikken.

Want hij haar klachten kregen. Ain keer omdat moe vergeten was om het vuur in de open heerd uut te moaken, zodat de barbie dij leutje Ellie zol kriegen, overbleef as ain verkoold stukje plastic. Pa op moe kwoad, moe op oom Kloas en leutje Ellie ontroostboar in troanen.

Ain aandere keer was ain  pa vergeten om de schösstain te loaten vegen, zodat Henkies brandweerset van Pleemobiel vast kwam te zitten en het huus op fikte. Brandweer zulf haar grootste lol tiedens het blussen, Henkie iets minder. En verzekering wol ook nog ains nait betoalen!

En dan hebben je ook nog het probleem dat mainste huuzen tegenwoardig centroale verarming… eh verwarming hebben. En as alle deuren van ’t huus potdicht zitten, dan mout oom Kloas wat. Wat vervolgens het probleem geft dat je dan deur de politie as notoire inbreker zain worden….

Oom Kloas het oal hail wat uurtjes rondbracht in ain koamertje van anderhalf bie twij meter. Om dan mit ain schimmel opgesloten zitten, dat is gain pretje, kin ik joe vertellen. Veural nait as dij verrekte knol, eh dat beest, eh daaier, tien kilo aan wórrels opkauwt het.  Dan liekt dat koamertje van anderhaalf bie twij meter inains op een aander klain koamertje…

Toun oom Kloas ains een keer wat van dat geurige roekeroek bie zich haar veur de toiletpot, werd hij deur de politie ook nog ains verdacht van het bie zich hebben van verboden woapens. Nee, dat Sinterkloas speulen gait joe nait in de koale kleren zitten!

“Mor het aargste Jan, is dat er klachten binnen over mien personeel” barstte oom Kloas in troanen veur de telefoon uut. “En nou hebben dij almoal  last van ain identiteitscrisis van heb ik joe doar! Ik kin het nait meer aan!” 

Volledig overstuur vertelde oom Kloas dat de verschillende Pieten nait meer mit elkoar deur ain deur kinnen. Zwaartmokkerij onder de Pieten is aan de orde van de dag. De aine Piet speult de aandere Piet de Piet tou (dij er natuurlijk niks met te moaken het) en tot overmoat van ramp binnen sommige Pieten ook nog in stoaking, omdat oom Kloas volgens hen hun veuls te gevoarlieks waark loat doun.

Je zollen mor ains met zak en oal achter ain dakgoot blieven hangen. Vreselijk pienlijk (aan de zak), vreselijk genant as joen broekje scheurt is - want mit dit koale weer is dat gain pretje - en de brandweer de grootste lol want ja, zo’n Piet in zak en as, is ain leuk verzetje..

“En dan binnen er ook nog Pieten, dij uut de kast kommen binnen” snipte oom Kloas . “Vrouger, joa vrouger was ’t makkelijk. Piet was zwaart, ook al leek hij verdacht veul op oom Willem. Mor tegenwoordig… De aine Piet wil as ain regenboogje deur goan, de aander vuilt zich ain stroopwoafel en weer ain aander is inains kunstenoar en tovert ain Mondriaantje op zien gezicht.” “Ook heb ik  nog te moaken met Pieten dij versloafd binnen worden aan de rook van dieselauto’s” snötterde oom Kloas onverminderd deur. “Ze mozzen beter waiten! Dieselrout kinnen je beter nait op joen gezicht kinnen smeren.”

“Jan”, zei oom Kloas, “Ik heb het te pakken van oal dizze problemen, dat ik aolgeduurig de dag van de bisschopswien heb zitten te nippen! Ik bin eerguster zowat met peerd en al de sloot in belaand! En de politie was er wéér bie en het mie oppakt wegens openboar dronkenschap! Ik was mor al te bliede dat mien peerd gain twintig kilo wórrels het had!”

“Nee, as ’t zo mout, dan heb ik der gain zin meer in. Dan kin stoomboot richting oaldiezerboer, mien schimmel veur oaltied op stal bie oom Loeks en hang ik mien tabberd aan de wilgen. Ik goa lekker aan de daikiri in Torremolinos.”

Ik haar het te doun mit oom Kloas. Zo kende ik de oal boas haildail nait. “Wat goan je dan doun met de Pieten?” vruig ik hom. “Tja” zei oom, “tja. Wellicht dat ze bie PostNL aan ’t waark kinnen. Ze binnen tenslotte reuzegoud met het inpakken en bezörgen van pakjes. En aans mout ik ze de WW insturen.”

“En ome Gerrit, kin dij ze dan nait bruuken?” vruig ik besmuikt aan oom Kloas. “Nee mien jong, dat gait nait” bromde Kloas. “Ten eerste wil hij dat gedou met de Pieten nait en twij het meneer elfjes aan de arbeid. En mien schimmel wil hij ook oal nait, want dat geeft teveul aanslag op de arreslee. En dan hebben we het mor nait om over de rendaaier.”

Körtom, oom Kloas haar het haildail eem had met veur goedheiligman speulen.

“"Mor de leutje kindertjes dan?” vruig ik oom Kloas veurzichtig, “Wat mouten dij nou?”
“Zij hebben hun schountje zet en verwachten dat joe kommen. Vol verwachting klopt dat hartje van ze, dat ze ook dit joar iets van de Sint wat kriegen!” “En”, zei ik, “ain kinderhaand is gauw vult.”  "Hmm, mor dij cadeaus dij de snötneuskes vroagen worren duurder en duurder" bromde oom Kloas. "Nog eem zo deurgoan en dan ben ik failliet! En dan mout ik mien touvlucht zuiken tot ramkroaken. En doe waitst wat dát betaikent!"

Ja, doar haar oom Kloas wel geliek in. Mor ik dee nog mor ains een poging om hom om te proaten. “Denk ains aan Henkie, dij ain stoere Yo-kai horloge vroagt het, of leutje Leroy, dij hailemoal bliede van de star wars Lego wordt. En Aïsha dan, dij zo groag ain Frozen snijpop wil, of Binky, dat wichtje dij zo goud op joen peerd oppast het en nou gek op Lalaloopsy is? Willen je dat jonge grut dan zo teleurstellen? Het is toch ain feest veur de kinder en het mokt joe toch nait uut welk kleurtje kindertjes hebben?”

“Dan kinnen je joen Pieten toch ook wel weer in het gareel kriegen? Zeg gewoon met voeste op toavel Makkers, staakt uw wild geraas! Dreig mit joen zak. En aans mout de roe er mor over hor!” Eem werd oom Kloas stil veur de telefoon. “Bedankt” zei hij nog. Doarnoa was liene verbroken. En gelukkig kin ik joe melden dat ik oom Kloas vandoag zain heb. Met twij Pieten.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten